36 1/4137-854 budapest@benedictum.hu
2007. október 17-ig dolgoztam együtt Ian Walker Úrral, aki a Thomas Broadbent and Sons cég képviseletében egy ipari be- rendezés felülvizsgálatát végezte el. Ian egy ősz hajú, 49 éves gépészmérnök, aki a munkája révén már bejárta csaknem az egész világot. Dolgozott Vietnamban, Orosz- országban, az USA-ban, Nigériában, Brazíliában, és nagyon jól és hosszan tudott mesélni az élmé- nyeiről.
A cégnél, ahol dolgozik, van egy öntöde is, ahol ipari centrifugák részeit készítik el. Egyik reggel, munkába menet látta, amint az egyik turbános, indiai munkás egy csillogó Porsche Cayenne-ből száll ki.
Egy ilyen autó az Egyesült Királyságban újonnan kb. 150.000 EURO-nak megfelelő összegbe kerül. Ian odament az öntöde vezetőjéhez és meg- kérdezte: „Nagyon jól fizethetitek az öntödei munkásokat! Én már több mint 30 éve járok a tengeren túlra szerelést vezetni és én nem engedhetek meg magamnak ilyen autót! Ha üresedés lesz nálatok, szólj ….”
Az indiai kolléga korábban éveken át két helyen dolgozott. Délután háromkor befejezte a munkát az öntödében, beült a fehér taxijába és éjfélig utasokat szállított. Ian később megtudta, hogy a Porsche a fiú ajándéka volt az édesapjának azért, mert fizette a fia egyetemi költségeit. A fiúból sikeres ügyvéd lett és hálából lepte meg az édesapját a luxusautóval.

Lipták Benedek
Okl. tolmács és fordító Ügyvezető

Tudta-e, hogy japán és görög nyelvről is vállaljuk hiteles cégirat-fordítások készítését? Részletekért érdeklődjön az irodánkban.
 

Ancient Greece

This section’s tone or style may not reflect the formal tone used on Wikipedia. Specific concerns may be found on the talk page. See Wikipedia’s guide to writing better articles for suggestions. (July 2009)
A topic of moral philosophy much discussed by Plato, Aristotle, and the Stoics, but less so in the modern era, until the re-emergence of contextualist and feminist approaches to ethics. In friendship an ‘openness’ of each to the other is found that can be seen as an enlargement of the self. Aristotle writes that ‘the excellent person is related to his friend in the same way as he is related to himself, since a friend is another self; and therefore, just as his own being is choiceworthy for him, the friend’s being is choice-worthy for him in the same or a similar way.’ Friendship therefore opens the door to an escape from egoism or belief that the rational course of action is always to pursue one’s own self-interest, although escaping through the door would require finding what is covered by Aristotle’s ‘same or similar way’. It is notable that friendship requires sentiments to which Kant denies moral importance. It is a purely personal matter, requiring virtue, yet which runs counter to the universalistic requirement of impartial treatment of all, for a friend is someone who is treated differently from others. One problem is to reconcile these apparently conflicting requirements

[divider_1]

Ez is érdekelheti Önt

[blog count=”2″ posts=”” cat=”4″ image=”false” img_style=”side” meta=”true” full=”false” nopaging=”true” width=”one_half” split=”1″ news=”true”]